نحوه توسعه کسب و کار AMG و الحاق دوباره AMG به خانواده مرسدس بنز، سالها پیش و قبل از آنکه تاسیس زیرشاخههای متعدد به امری مرسوم در صنعت خودروسازی جهان تبدیل شود، دو خودروساز مشهور آلمانی یعنی مرسدس بنز و بی ام و، زیرمجموعههای AMG و M POWER را خلق کردند. این شرکتهای کوچک که روزگاری تیونرهای گمنامی بودند، به زیرشاخه رسمی برندهایی تبدیل شدند که تمایل داشتند تا نسخه اسپرت محصولات خود را روانه بازار کنند.
توسعه کسب و کار
پس از موفقیت در مسابقات 24 ساعته اسپا، شهرت AMG در زمینه تیونینگ و شخصیسازی افزایش یافت و فعالیت این مجموعه گسترش پیدا کرد. هجوم مشتریان برای شخصیسازی انواع خودرو در اوایل دهه 1970 میلادی، سبب شد تا AMG از یک شرکت کوچک به شرکتی متوسط تبدیل شود. کلمه غیرممکن برای کمپانی آلمانیتبار معنایی نداشت؛ چراکه آنها قادر به تیونکردن هر خودرویی بودند.
در سال 1976، شرکت AMG به مرسدس AMG تغییر نام داد و دفتر اصلی این شرکت نیز به افالترباخ منتقل شد. در این زمان، مرسدس AMG حدود 12 نفر کارمند داشت و بخش اداری و کارگاهی آن به صورت جداگانه فعالیت میکردند.
AMG در سال 1984، نوآوری دیگری را به ثبت رساند که موجب افزایش شهرت این مجموعه شد. ملچر در این سال موفق شد تا یک سرسیلندر مستقل با چهار سوپاپ در هر سیلندر را به تولید برساند. این نوآوری، در مرسدس کلاس E همدوره مورد استفاده قرار گرفت و موجب شد تا این خودرو، لقب چکش را از مجلات خودرویی دریافت کند. در اواخر دهه 1980، همکاری ای ام جی و مرسدس بنز مجددا آغاز شد که حاصل آن، مرسدس بنز 190 با تیونینگ AMG بود. این خودرو در فاصله سالهای 1988 تا 1993 به پنجاه پیروزی در مسابقات اتومبیلرانی DTM دست یافت.
الحاق دوباره AMG به خانواده مرسدس بنز
توسعه همکاریهای AMG و دایملر در دهه 1980، سبب شد تا این دو شرکت در سال 1990 قرارداد همکاری امضا کنند. در نتیجه این قرارداد، تقاضا برای محصولات AMG به طرز چشمگیری افزایش یافت؛ چراکه اکنون این شرکت، از شبکه توزیع و فروش مرسدس بنز بهرهمند شده بود. توسعه همکاری AMG با مرسدس بنز، سبب شد تا آنها مرکز سوم خود را در سال 1990 تاسیس کنند. اکنون این کمپانی حدود 400 نفر کارمند را در اختیار داشت. نخستین محصول مشترک AMG و دایملر، مرسدس بنز C 36 AMG بود که در سال 1993 به بازار عرضه شد.
در سال 1999، آفرخت اکثریت سهام ای ام جی را به گروه دایملر کرایسلر منتقل کرد و در سال 2005، صد در صد سهام AMG در اختیار دایملر کرایسلر قرار گرفت. تیم مسابقات مرسدس بنز نیز در سال 1999 با همکاری AMG مجددا راهاندازی شد و اکنون حدود 200 نفر کارمند در تیم موتور اسپرت مرسدس بنز زیر نظر AMG فعالیت میکنند.