تعمیرات برق تخصصی نیسان ماکسیما و تعمیرات موتور تنظیم موتور نیسان ماکسیما جلوبندی و عقب بندی نیسان ماکسیما در تعمیرگاه های تخصصی پذیرفته میشود.
تایم ماکسیما
این خودرو دارای سه زنجیر تایم میباشد ۲ تای آن مربوط به میل سوپاپ و یکی دیگه مربوط به میلنگ می باشد. موتور ماکسیما ۳۰۰۰، قدرت این موتور ۲۹۰ اسب بخار و ۶ سیلندر ساخت کشور ژاپن است. از نظر تعمیرات موتور نیسان ماکسیما و تعمیر خودرو های ژاپنی باید بهتون بگم که هر تعمیرگاهی قادر به تعمیرات آن نیست پس خودروی خودتون رو هر تعمیرگاهی نبرید قبل از انجام هر کاری مشاوره لازم برای خودروی خودتون رو بگیرید.
تعمیر جعبه فرمان توسان
تعمیرات کلیه جلوبندی و عقببندی خودروهای هیوندای و کیا در تعمیرگاه هیوندای و کیا تامین لوازم یدکی اورجینال در کارفیکسر پذیرفته میشود.
تعمیرات جعبه فرمان هیوندای توسان شیش سیلندر
خیلی اوقات کم کردن روغن هیدرولیک از شیلنگ ها و لوله های هیدرولیک نیست بسیار پیش آمده که مالکان خودرو به تعمیرگاه های متعددی مراجعه کردن اما مشکل اصلی آنها برطرف نشده چرا چون مشکل اصلی خود جعبه فرمان بوده و کاسه نمدهای داخل جعبه فرمان دیگه حالت خودشون رو از دست دادند
نحوه باز کردن جعبه فرمان توسان
برای باز شدن جعبه فرمان توسان شیش سیلندر لازم است که رام آن باز شود طبق ها موج گیرها لوله های پمپ هیدرولیک هزارخاری فرمان سیبک های فرمان سگ دست ها و… پس بهتره مالکان خودرو دقت داشته باشند که این فرصت خوبیه برای اینکه جلوبندی ماشین خودشونو تعمیر کنند چون حداقل از نظر اقصادی بسیار به صرفه تر است
تعمیرات سانتافه
آیا این باور درست است که موتور سانتافه نسبت به خودروهای کره ایی دیگر بیشتر یاتاقان میزند؟ میتوان گفت در سانتافه های مدل بالا که از موتور ۲۴۰۰ MPI استفاده شده به علت بالا بودن وزن اتاق و عدم تناسب توان خروجی موتور نسبت به وزن بدنه باعث میشود موتور کشش کامل را نداشته باشد و یاتاقان بزند اما راه کارهایی وجود دارد تا این مشکل را به حداقل برساند ، تعویض اویل پمپ سانتافه در زمان مشخص و همچنین استفاده از روغن و فیلتر روغن اورجینال باعث افزایش طول عمر موتور در این خودرو می شود.
در صورت شنیدن صدای غیر عادی موتور خودروی سانتافه بهتر است که خودرو را خاموش کنید و با تعمیرکار در تعمیر خودرو های ژاپنی خود در میان بگذارید چرا که توجه به این مشکلات وصداها با توجه به حساس بودن این موتور باعث جلوگیری از خسارت سنگین تر در تعمیر موتور می شود.
نکته مهم در مورد اویل پمپ سانتافه که باید به آن دقت داشت با توجه به قیمت بالای این ایول پمپ و ایراد ساختاری ایول پمپ که تایید شده توسط خود این کمپانی می باشد ضروری است در هر نوبت تعمیر موتور اویل پمپ حتما تعویض گردد.
در مورد موتور سانتافه با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی اولین تفاوت بین سایر موتورهای دیگر سانتافه میتوان به تجهیزات تایمنگ آن اشاره کرد که شامل تسمه تایم هرزگردها و سفت کن تسمه میباشد که تسمه تایم نیاز به تعویض دوره ایی دارد.
تصمیم گیری برای خودروی خود
تعمیر کامل موتور سانتافه و تعمیر خودرو های ژاپنی و باز هم علت اصلی آن استفاده کردن از روغن تقلبی که در بازار زیاد شده و مورد استفاده قرار میگیرد ، موتور هیوندای سانتافه بسیار حساس به روغن بوده و این که شما چه روغنی در آن میریزید بسیار حائز اهمیت است.
موتور سانتافه
برای بازکردن موتور هیوندای سانتافه سپر و به اصطلاح (نویسکت) خودرو باز شده و موتور گیربکس و ترسفر به صورت یکجا از اتاق ماشین جدا می شود. همانطور که مشاهده میکنید بخاطر ضعف ایویل پمپ و فشار روغن در سیلندر روغن کافی به میل لنگ و یاتاقان ها نرسیده و باعث شده موتور ماشین یاتاقان بزند.
شاتون از بین رفته
دقت داشته باشید که با این شرایط حتما باید ایول پمپ خودرو تعویض شود و از بستن دوباره این ایول پمپ جدا خودداری کنید چرا که ضعف روغن باعث میشود در کوتاه ترین زمان خودروی شما دوباره یاتاقان بزند. استفاده نکردن از روغن مناسب و دیر به دیر تعویض کردن روغن موتور باعث شده کل موتور را جرم بگیرد که به اصطلاح مکانیک ها (گیرس کردن موتور) به آن گفته می شود.