
آشنایی با عوامل آسیبزا هنگام باز شدن ایربگ، وجود ایربگ یا کیسه هوا در خودروها موجب ایجاد حس امنیت بیشتر برای سرنشینان میشود. به لطف همین ایربگ ها در هنگام تصادف بهجای برخورد با دربها، شیشهها، فرمان و پلاستیکهای فشرده داشبورد خودرو، بالشی بزرگ و مملو از هوا در مقابل شما باز میشود. حال سؤال اینجاست کیسه هوا که برای نجات انسانها ساخته شده چگونه موجب به خطر افتادن جان آنها میشود؟ برای یافتن پاسخ خود تا انتها با ما باشید.

آشنایی با انواع فیلتر بنزین خودرو، فیلتر بنزین یکی از قطعات مهم در سیستم سوخترسانی خودرو است که به منظور جلوگیری از ورود ذرات گرد و خاک و دیگر ناخالصیها به موتور خودرو استفاده میشود. انواع مختلفی از فیلتر بنزین وجود دارد که هر کدام دارای مزایای خاص خود هستند. ما در این مطلب به بررسی انواع فیلتر بنزین پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

آغاز راه AMG و تبدیل ماشین مسابقه به خودروی جادهای، زیرشاخه «ای ام جی» که اکنون کمپانی تیونینگ مرسدس بنز محسوب میشود، سالها پیش توسط هانس ورنر آفرخت و ارهارد ملچر تاسیس شد. این دو فرد به دنیای اتومبیلرانی علاقه داشتند و در عین حال، مهندسان خبرهای محسوب میشدند. هدف آنها، تزریق قدرت بیشتر به خودروها برای عملکرد بهتر آنها بود که امروزه این اصل را میتوان در اکثر خودروهای مرسدس بنز مشاهده کرد.

نحوه توسعه کسب و کار AMG و الحاق دوباره AMG به خانواده مرسدس بنز، سالها پیش و قبل از آنکه تاسیس زیرشاخههای متعدد به امری مرسوم در صنعت خودروسازی جهان تبدیل شود، دو خودروساز مشهور آلمانی یعنی مرسدس بنز و بی ام و، زیرمجموعههای AMG و M POWER را خلق کردند. این شرکتهای کوچک که روزگاری تیونرهای گمنامی بودند، به زیرشاخه رسمی برندهایی تبدیل شدند که تمایل داشتند تا نسخه اسپرت محصولات خود را روانه بازار کنند.

نقص در طراحی و تولید، قصور در تعمیر و نگهداری، دو عامل وقوع آتشسوزی خودرو، بنا بر اعلام انجمن پیشگیری از آتشسوزی ایالات متحده، بیست درصد از کل آتشسوزیهایی که در این کشور اتفاق میافتد، مربوط به آتشسوزی خودرو است. شناخت نکات ایمنی خودرو برای جلوگیری از وقوع آتشسوزیها، اهمیت دارد؛ چراکه وقوع آتشسوزی در خودروها، بهراحتی جان راننده و سرنشینان را به خطر میاندازد.

چرا در صنعت خودروسازی، از پلتفرم مشترک استفاده می کنند؟، در فرایند ساخت بسیاری از وسایل مکانیکی، ابتدا لازم است تا اسکلتبندی و شالوده آن توسط متخصصین طراحی شود و سپس، سایر بخشها نظیر بدنه،کابین، اینترفیس کاربری و… بر اساس ساختار اصلی توسعه یابد. در صنعت خودرو نیز این مورد به طور گسترده وجود دارد و جزو پرهزینهترین مراحل تولید یک اتومبیل برشمرده میشود؛ تا جایی که بسیاری از سازندگان کوچک، ترجیح میدهند از ساختار و اسکلتبندی طراحیشده توسط کمپانیهای بزرگ در محصولات خود استفاده کنند و سراغ طراحی مستقل اسکلتبندی خودرو نروند.